V28 (27+1)
89 dagar kvar till bf.
68% av graviditeten har passerat.
 
 

Bebisen är nu ungefär 25 cm från huvud till stjärt, 40 cm från topp till tå och väger omkring 1300-1400 gram.

Hjärnan fortsätter att utvecklas och bildar nu alla veck och vindlingar som karaktäriserar en fullt utvecklad hjärna. Håret på bebisens huvud blir längre.

Man kan nu få en antydan till om bebisen vill komma ut med fötterna eller huvudet först. Bli inte orolig om det visar sig att den ligger med fötterna nedåt; det finns fortfarande tid för den att vända sig, och din läkare kan också försiktigt försöka vända på bebisen.

Nu börjar jag känna mig gravid på riktigt. Trött, ont i kroppen och humörsväningar från h*lvetet.
 Är så glad att jag har världens finaste människor omkring mig. Det hjälper så mycket! Magen växer ruskigt fort nu. Och jag börjar lägga på mig lite mer vikt än vad jag gjort tidigare. Vilket är bra då jag gick ner så mycket först. Nu längtar jag så förbaskat mycket på att lillan ska komma ut!!!

 

Kommentera

Publiceras ej